Урок розвитку мовлення.
Розповідь за серією сюжетних малюнків, планом та опорними словами «Каштанчик»
Мета: вчити учнів складати розповіді за серією малюнків, планом та опорними словами; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. «Мозковий штурм» (повторення теоретичного вивченого матеріалу)
2. Каліграфічна хвилинка
К ї ив иї шт ин кш
-Пропишіть каліграфічно, звертаючи увагу на з’єднання.
*Загадка
-Прекрасне, горде й величаве
Стоїть на березі Дніпра.
Князів-русинів вічна слава
У назві міста ожива. (Київ)
*Словникова робота
-Що ви знаєте про це місто?
-Слово Київ – словникове слово. Запам’ятайте його написання.
-Складіть речення з цим словом. Звуко-буквений аналіз слова.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Відгадайте загадку.
• Що за диво?
На гіллі їжачки ростуть малі.
В них гостренькі колючки
Та зелені кожушки. (Каштани)
— Які слова допомогли вам відгадати загадку?
— Сьогодні ми будемо вчитися складати розповідь про каштанчик за серією сюжетних малюнків, планом та опорними словами.
IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Бесіда про каштан
— Що ви знаєте про каштан? Розкажіть.
— Символом якого міста є це дерево?
— Місто Київ прекрасне будь-якої пори. Та найбільше гостей заїжджається сюди, мабуть, усе-таки навесні, коли київські каштани пишно розпускають біло-рожевий квіт, адже Київ називають містом каштанів. Квітучий каштан є символом міста, гордо красуючись на його гербі. (малюнки міста, герб Києва)
— Погляньте на малюнок і розкажіть про квітку каштана. З чим її порівнюють? (Зі свічкою.)
— Коли достигають на каштанах плоди? На кого вони схожі? (На їжачків, на кактуси)
— Чим саме?
— Що станеться, якщо посадити маленький каштанчик у землю? (Виросте каштан.)
— Яку користь приносять дерева?
2. Фізкультхвилинка
3. Робота за підручником (с. 69-70)
— Розгляньте малюнки (вправа 1).
— Де виріс каштанчик?
— Що сталося з маленьким каштанчиком восени?
— Хто прийшов до каштана?
— Що побачила дівчинка під деревом?
— Як ми назвемо дівчинку?
— Що вона зробила з каштанчиком?
— Як почувався каштанчик у кишені дівчинки?
4. Самостійне складання речень за планом та опорними словами
Учні дають відповіді на запитання, використовуючи слова з довідки:
Каштанчик, упав, на, бруківку; прийшла, дівчинка; вона, підняла, колючого, каштанчика; поклала, його, у, кишеню; каштанчику, було, затишно; він, задрімав.
Варіант розповіді
Маленький каштанчик упав на бруківку. До каштана прийшла дівчинка Оксанка. Вона підняла колючого каштанчика. Поклала його у кишеню. Ка-штанчику стало тепло і затишно. Він задрімав.
5. Робота в групах
Завдання: скласти усну розповідь про те, що зробить Оксанка з маленьким каштанчиком.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
— Ви чудово працювали на уроці!
— Давайте саджати більше каштанчиків, щоб з них виростали крислаті каштани і наша земля була уквітчана їх чудовим цвітом!
|